Garaże drewniane w technologii szkieletowej

Garaże drewniane w technologii szkieletowej

Szybka i tania budowa, łatwe uzyskanie pożądanych parametrów i działanie zgodne z ideą poszanowanie środowiska – to główne zalety postawienia garażu drewnianego w technologii szkieletowej. Do tej pory w ten sposób budowane były głównie powierzchnie mieszkalne, ale jak się okazuje, garaże i inne budynki gospodarcze również mogą z powodzeniem zostać wykonane z drewna. Dlaczego powszechnie powielane mity na ich temat nie mają dziś nic wspólnego z rzeczywistością? Czy w naszym klimacie budowa garażu drewnianego rzeczywiście ma sens? Jak wygląda sytuacja z trwałością garaży drewnianych? Na te i inne pytania odpowiemy w dzisiejszym artykule.

Dlaczego garaże szkieletowe mogą sprawdzić się w polskich warunkach?

Na przestrzeni lat wokół budowy drewnianych konstrukcji szkieletowych narosło wiele mitów. W większości zostały one skutecznie obalone – w końcu, skoro ta technologia przywędrowała do nas ze Skandynawii, gdzie klimat jest jeszcze surowszy niż u nas, to czy istnieją obiektywne przeszkody w stawianiu domów, budynków gospodarczych, a także garaży drewnianych na wymiar z drewna? Dziś, wobec mocno rozwiniętej i różnorodnej technologii ocieplania budynków, inwestycja tego typu może być nie tylko sensowna z ekologicznego punktu widzenia, ale też bardzo opłacalna finansowo.

garaż szkieletowy

Faktem jest bowiem, że konstrukcje drewniane, poza zaletami czysto wizualnymi (odpowiednio zaprojektowane i wykonane prezentują się bardzo efektownie), są również wysoce funkcjonalne. W tego typu konstrukcjach łatwo jest uzyskać pożądane parametry cieplne – wszystko dzięki połączeniu naturalnego drewna z nowoczesnymi technologiami ocieplania, takimi jak pianka PUR. Powszechnie jest ona stosowania w przypadku ścian i poddaszy domów szkieletowych, więc nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać ją także w garażu. Tym bardziej że poza świetnymi parametrami cieplnymi jest ona również niepalna i odporna na grzyby oraz pleśń – oczywiście pod warunkiem odpowiedniej, fachowej aplikacji.

Budowa garażu drewnianego to ukłon w stronę środowiska naturalnego

Niemniej istotną zaletą garaży drewnianych jest ich ekologiczność. Drewno, jako materiał, którego pozyskanie i eksploatacja nie powoduje szkodliwych emisji do atmosfery, z pewnością wpisuje się w dzisiejsze „zielone” trendy. Specjaliści podkreślają przewagę garaży szkieletowych nad murowanymi właśnie w tym obszarze. Jest to zresztą kolejna kwestia, która obrosła szkodliwymi dla branży mitami – niektórzy wskazują bowiem, że aby zbudować garaż drewniany, trzeba najpierw ściąć drzewo, co już niekoniecznie wydaje się być działaniem ekologicznym. Jak się jednak okazuje, od wielu lat firmy zajmujące się budową tego typu konstrukcji, korzystają ze zrównoważonych pod tym kątem źródeł, które dbają o dobrostan lasów i nie naruszają trwale zasobów drzewnych w Polsce.

Trwałość garaży drewnianych idzie w parze z szybkością i opłacalnością budowy

garaż w technologii szkieletowej

Nikt nie kwestionuje już dziś trwałości konstrukcji szkieletowych – zarówno jeżeli choodzi o domy szieletowe, jak i drewniane garaży dwustanowiskowych (najczęściej wybieranych). Natomiast fakt, że solidność łączy się z bardzo krótkim czasem budowy (w porównaniu do technologii murowanej), jest nie do przecenienia. Kiedy inwestor decyduje się na wybudowanie osobnego obiektu garażowego, zwykle zamierza to zrobić jak najszybciej, na przykład przed sezonem zimowym. Garaże drewniane na wymiar zaspokajają te potrzeby – poszczególne elementy konstrukcyjne są prefabrykowane i składane na miejscu. Fachowa ekipa, która ma doświadczenie w stawianiu garaży szkieletowych, łączy wszystko sprawnie i bez uszczerbku na trwałości. W ten sposób klient zyskuje solidny, odpowiednio zabezpieczony przed warunkami atmosferycznymi i szybko zrealizowany obiekt, który będzie chronił jego samochody przez długie lata. Mało tego – realizacja tej inwestycji jest bardziej opłacalna finansowo, niż budowanie standardowego garażu murowanego, co stanowi kolejny atut tej technologii.